יורם קראוס – רק כי הוא שם..? פרק ג

רק כי הוא שם..? – פרק ג – מאת יורם קראוס

  • סכנה עד כדי מוות, היא חלק בלתי נפרד מספורט טיפוס ההרים. יורם קראוס, שטיפס כבר על כמה מההרים הגבוהים בעולם, מסביר על השיטות להתמודדות עם הפחד והסכנות.   (כתבה שלישית בסדרה)

    יורם קראוס: "במאמר הקודם התמקדנו בתהליך המובנה של הפחד ועל שתי שיטות לרתום את הסכנה והפחד ממנה להצלחה – ההכנה המוקדמת והחשיבה החיובית (""positive thinking).

    יורם קראוס.טיפוס הרים

    "שיטה נוספת להתמודדות עם הפחד והשגת שליטה על פעולותינו במצבים קיצוניים, היא באמצעות נשימה נכונה", מסביר יורם קראוס. "הטכניקה של נשימה נכונה משמשת בהרבה תחומי ספורט, אבל לא רק, כי נשימה נכונה היא גם דרך להגיע לרגיעה, שליטה על התודעה ועוד – תשאלו כל אישה שילדה וסביר להניח שמישהו כבר הסביר לה על נשימה נכונה במצבי כאב חזקים כמו צירי לידה. הנשימה הינה פעולה אוטו-אימונית, המתבצעת  ע"י הגוף באופן אוטומטי ובלתי מודע. אולם, מוסיף יורם קראוס, כולנו יודעים לנשום אך לא כולנו יודעים לנשום נכון".

    "קיימות טכניקות לנשימה נכונה, המאפשרות לנו לשלוט על כמות החמצן הנכנס לגוף ותדירות פעולת הריאות, המביאה את האדם למצב של רגיעה, ריכוז גבוה ושקט נפשי, החשובים כל כך במצבי לחץ וסכנה", אומר קראוס.

    היכן לומדים טכניקה שכזו? "המקום העדיף, לעניות דעתי כמובן, הוא קורס יוגה", אומר יורם קראוס. "יוגה היא צורת תרגול המבוססת על האמונה כי הגוף והנשימה קשורים בתודעה. תרגול יוגה משפר את הכושר, הבריאות  והנפש ותרגול נשימה נכונה היא אבן יסוד בשיטה הספורטיבית- מטטיבית זו. באופן כללי אומר רק, כי קיימים ביוגה ארבע זרמים מרכזיים, אך לצורך תרגול נשימה נכונה מומלץ לכם לחפש קורס בזרם הנקרא "ראג'ה יוגה", שהוא  ה"מעשי" מבין השיטות השונות".

    "שיטה נוספת להתמודדות עם הפחד מסכנות, קשורה בעצם למהות הטיפוס", מסביר יורם קראוס. "האתגר בטיפוס הוא גם אתגר חיצוני  – הקשיים של השטח, הטבע והסביבה, וגם אתגר פנימי – של האדם מול פחדיו, והיכולת הפיזית והמנטאלית שלו. הטיפוס מצריך ויוצר מודעות מאוד גבוהה אצל המטפס והתעוררות פנימית שבאה עם האדרנלין הזורם בדם, ככל שמתרבים הקשיים והסכנות. המטפס חייב להיות כל הזמן מודע לסביבתו ולעצמו. השאיפה היא תמיד להגיע למצב של פעולה כמעט ספונטאנית, שאיננה שכלית, אלא מתבססת על הניסיון והיכולות הטבועות בנו ואז הדברים כאילו מתחברים וזורמים מאליהם בצורה הטבעית ביותר, ללא שיפוט, ללא פחד, ללא הססנות, תוך הרגשה של התחברות ושלמות של עצמך והפעולות שאתה מבצע בתוך הסביבה. ספורטאים קוראים למצב הזה "להיות ב- Zone". וזהו בעצם, המצב האולטימטיבי אליו צריך המטפס לשאוף להגיע".

    לקריאה נוספת:
    יורם קראוס – כתבה באתר רשת 13
    יורם קראוס – ישראל היום
    יורם קראוס – ביזפורטל

 

yoram kraus – JPOST
yoram kraus – ktvn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *